Myönteinen tunnistaminen

Tutkimukseen perustuva ja käytännön kentillä reflektoitu näkökulma lasten ja nuorten hyvinvoinnin edistämiseen ja syrjäytymisen ehkäisemiseen.

Myönteinen tunnistaminen on tutkimukseen perustuva ja käytännön kentillä reflektoitu näkökulma lasten ja nuorten hyvinvoinnin edistämiseen ja syrjäytymisen ehkäisemiseen. Se perustuu ymmärrykseen arvostuksen saamisen ja antamisen merkityksestä yhtenä ihmiselämän peruspilareista. Hyväksytyksi tulemisen ja osallisuuden kokemukset rakentuvat monenlaisissa elinympäristöissä, joissa niitä voidaan myös aktiivisesti edistää. Työpaja tarjoaa lähtökohtia myönteisen tunnistamisen periaatteita seurailevien ammatillisena käytäntöjen kehittämiseen koulussa, joka on yksi keskeisimmistä lasten ja nuorten arkiympäristöistä.

Työpaja sisältää johdatuksen myönteiseen tunnistamiseen käytännöllisenä periaatteena sekä työryhmätyöskentelyä, jossa perehtydään ensin myönteisen tunnistamisen ideaan oman elämänkokemuksen kautta ja pohditaan sitten dialogisesti sen toteuttamismahdollisuuksia kouluympäristöissä.

Työpajan vetää lapsuuden tutkimuksen dosentti Kirsi Pauliina Kallio.

20.02.2016
  • 10:35 – 11:55 Luokka 82