Tapahtuma

Sakarinmäen lauantaikoulupäivä 21.1.2017

Sakarinmäen peruskoulun lauantaikoulupäivä "PopUp-päivä" 21.1.2017 on yhteisöllinen oppimistapahtuma. Kuka vain voi toimia opettajana!

Sakarinmäen peruskoulu Sakarinmäen peruskoulu, Knutersintie 924, 00890 Helsinki
21.01.2017

Mitä juuri SINÄ haluaisit opettaa muille lauantaikoulupäivänä?

Lauantaina 21.1. on klo 8.30-12.30 erilainen koulupäivä. Silloin opettajana voi toimia kuka tahansa, joka haluaa jakaa koulumme oppilaille osaamistaan; oppilas, äiti, isä, vaari, mummi tai kummi. Opetus voi olla esimerkiksi askartelua, tanssia, liikuntaa, pelejä, taidetta, tiedettä, luentoa, tekemistä, puuhastelua, pohdintaa. Sinä päätät!

Kukin ohjaaja pitää kaksi saman sisältöistä 40 minuutin pajaa. Tarvittaessa pajan pituus voi olla myös 80 min, jolloin puolessa välissä on tauko. Pajat ovat klo 8.40-9.20 ja klo 9.45-10.25. Pajan voi pitää vaikka yhdessä toisen huoltajan tai oman lapsen kanssa.

Toivotaan, että saadaan mahdollisimman monta ja erilaista pajaa!

Täytä ideointilomake pajasta - voit myös ehdottaa ja toivoa jotain tiettyä pajaa, vaikka et itse sitä pitäisi.

Ilmoittaudu pajanpitäjäksi tapahtumaan 9.1. mennessä sähköpostitse osoitteeseen: elina.koskela@edu.hel.fi. Kirjoita viestiin yhteystietosi (nimi, puhelinnumero, sähköpostiosoite) ja mahdollisesti edustamasi organisaation nimi.

Kerro viestissä myös:
1. Työpajan nimi
2. Kerro lyhyesti, mitä työpajassa tehdään.
3. Mille luokka-asteille työpaja on suunnattu?
4. Kuinka monta osallistujaa työpajaan mahtuu?
5. Millaisessa tilassa työpaja voidaan toteuttaa? (ulkona, luokassa, liikuntasalissa,..)
6. Kuinka kauan työpaja kestää?
7. Mitä materiaaleja ja välineitä työpajassa käytetään? Mitä materiaaleja tuot mukanasi? Mitä toivot koulun hankkivan?

Pajan sisältö voi todellakin olla ihan mitä vaan, oman kiinnostuksen kohteen mukaan: eläintenhoitoa, kynsistudio, hamahelmiä, polttopalloa, korupaja, pihaleikkejä, karkkiarkkitehtuuria, legorakennelmia, muffinikoristelua, leivontaa, kierrätystä, tuunausta, sarjista, animaatioita, väittelyä, valokuvausta, taitoluistelua, kiekkokoulua, virkkausta, kudontaa, kuvasuunnistusta, akrobatiaa, hiusten letitystä, lumikenkäkävelyä, hankijalkapalloa, pingistä, rubikinkuution ratkaisua, digipelien opettamista (Minecraft, LoL, WoW..), sirkusta, säbää/lätkää (nopeustutka), hiljainen huone, joogaa, mietiskelyä, matematiikka, fysiikka-kemia ilmiöitä...

Pajat julkaistaan 16.1. - 17.1., jolloin niihin voi tutustua ja valita mihin osallistuu. Ilmoittautuminen pajoihin alkaa 18.1.2017. Oppilaat, jotka eivät itse pidä pajaa, osallistuvat kahteen pajaan, yhteensä 80 min. Oppilaat ilmoittautuvat pajoihin opettajien antamien ohjeiden mukaisesti 19.1. mennessä.

Lauantaipäivän ohjelma klo 8.30-12.30.
8.30 koulu alkaa
8.40-9.20 työpaja 1
9.20-9.35 välitunti
9.45-10.25 työpaja 2
10.30-11.45 ruokailu porrastetusti ja pitkä välitunti +omassa luokassa
(lv/opettaja antaa ohjeet)
11.45-12.30 koko koulun yhteinen hetki "Pelit" tms.

Järjestäjän yhteyshenkilö

Elina Koskela elina.koskela@edu.hel.fi 050-3273996

PopUp-koulutapahtuma on päättynyt. Kiitos kaikille osallistujille!

Pajat 21.01.2017